Thursday 16 October 2014

OmegaGuard Bantu Kawal Penyakit Darah Tinggi


Assalamualaikum semua pengunjung blog yang dihormati..Pengisian blog saya kali ini ialah tentang Penyakit darah tinggi. Penyakit tekanan darah tinggi atau hipertensi merupakan satu penyakit yang banyak dialami ramai rakyat Malaysia mahupun di serata dunia.
Penyakit ini terjadi apabila tekanan di dalam salur darah arteri sentiasa berada pada kadar yang lebih tinggi daripada normal.

Masalah darah tinggi yang tidak dikawal boleh mengundang pelbagai penyakit dan komplikasi lain

Jika tidak dirawat dan dikawal, penyakit ini boleh menyebabkan kemudaratan kepada jantung kerana perlu bekerja lebih keras dari biasa sehingga boleh mengakibatkan masalah-masalah kesihatan yang lain seperti serangan jantung, angin ahmar (stroke), masalah saluran darah dan penyakit buah pinggang yang kronik.

Secara dasarnya, penyakit darah tinggi terbahagi kepada dua iaitu darah tinggi primer dan darah tinggi sekunder. Darah tinggi primer yang merangkumi sehingga 90% pesakit darah tinggi merujuk kepada keadaan darah tinggi yang tidak berpunca daripada penyakit lain manakala darah tinggi sekunder yang meliputi baki 10% pula adalah sebaliknya. Antara penyebab sekunder yang diketahui termasuk penyakit buah pinggang dan pembuluh darah.

Kajian yang dijalankan oleh Persatuan Hipertensi Malaysia mendapati hampir 4.8 juta rakyat Malaysia mengalami penyakit tekanan darah tinggi dan sekurang-kurangnya 42% orang dewasa Malaysia yang berusia lebih dari 30 tahun menghidap penyakit darah tinggi. Malangnya, daripada jumlah tersebut, tidak sampai 10% pesakit darah tinggi di Malaysia yang berjaya mengawal tekanan darah mereka untuk berada pada tahap normal dan sihat.

Perubahan gaya hidup serba moden akhir-akhir ini menjadi antara punca utama mengapa semakin hari semakin ramai rakyat Malaysia mengalami penyakit ini. Di samping itu, pengamalan pemakanan yang tidak seimbang, diet yang mengandungi kandungan garam berlebihan, merokok, pengambilan alkohol berlebihan, kurang bersenam, obesiti dan sejarah keluarga turut menyumbang kepada permasalahan ini.



Oleh itu, adalah sangat penting bagi anda untuk antara lain mengamalkan gaya hidup sihat, bersenam sekurang-kurangnya selama 1/2 jam 3 kali seminggu, menjaga pemakanan dengan mengurangkan pengambilan makanan berlemak dan diproses serta berhenti merokok.
Di samping itu, pengambilan makanan tambahan yang kaya dengan khasiat Omega-3 juga sangat baik bagi meningkatkan taraf kesihatan khususnya kesihatan jantung dan mengawal masalah tekanan darah tinggi ini.

Perkara ini turut disokong oleh kajian yang telah dijalankan oleh Department of Medicin, Maluana Azad Medical College dan Lok Nayak Hospital, New Delhi melibatkan 100 pesakit yang telah didiagnos dengan penyakit darah tinggi. Hasil daripada kajian tersebut, adalah didapati, pengambilan Omega-3 dapat membantu mengurangkan kesan penyakit darah tinggi ini.

Sumber:
http://www.naturalnews.com/038507_blood_pressure_omega-3_fatty_acids.html#ixzz2TthCGhXp

Omegaguard Shaklee dicadangkan amat sangat sesuai untuk merawat dan mencegah penyakit darah tinggi kerana :

✔OmegaGuard mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis Asid Lemak Omega-3 semulajadi iaitu  mengandungi EPA dan DHA. EPA menyihatkan jantung & sendi, manakala DHA penting bagi perkembangan & fungsi otak.Omega 3 yang telah diuji dan dibuktikan untuk mengurangkan hipertensi (tekanan darah tinggi).

✔OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari 3 molekul yang memekatkan Asid Lemak Omega-3 yang bermanfaat & semulajadi, di samping menyingkirkan bahan merbahaya seperti plumbum & merkuri yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.


✔Bertindak melancarkan saluran darah, membuang kolestrol . Kolestrol yang tidak terkawal menjadi bapa kepada penyakit darah tinggi, kencing manis dan sebagainya.

✔Menurut kajian terbaru dari American Heart Association Journal telah menguji 5000 orang. Mereka mengenalpasti sejarah kesihatan dan mengukur tekanan darah pada awal kajian. Ia menunjukkan kebaikan Omega 3 merendahkan tekanan darah berbanding orang yang tidak mengambilnya

Andai boleh mencubanya :



90 kapsul
Harga runcit semenanjung Malaysia ialah RM136
Hubungi saya untuk harga paling murah di pasaran!


Pertanyaan & Order ;
*Call/SMS | WhatsApp 013-9737229

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Ini pula adalah komen dari pengamal OmegaGuard


Testimoni 1:


Testimoni 2 :








































Testimoni 3 :

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...