Monday 20 October 2014

GARLIC KHASIAT BAWANG PUTIH


Assalamualaikum w..b.t dan salam sejahtera semua. Sukacita disini saya ingin berkongsi info tentang Garlic Complex Shaklee.

Garlic bermaksud bawang putih dalam Bahasa Melayu. Tentu ramai yang tahu tentang khasiat bawang putihkan? Masyarakat Korea memang mengamalkan makan bawang putih dalam hidangan pemakanan mereka dan mereka boleh memakan bawang putih secara mentah (tanpa memasak) Tapi kita masyarakat Melayu ni walau mengetahui khasiat bawang putih , dan sentiasa memasukkan bawang putih setiap masakan tapi jarang rasanya yang memakan bawang putih jika terjumpa dalam hidangan makanan kan? termasuklah saya sendiri..hehe




Kenapa Bawang Putih Penting Untuk Kesihatan?

Menurut Kajian saintifik menunjukkan bahawa bawang putih digunakan untuk menyucikan darah dan meneutralkan hasil toksik logam berat dalam tubuh kita, terutamanya merkuri dan kadmium. Penggunaan bawang putih juga berguna dalam rawatan hipoglisemia, gangguan usus dan pelbagai masalah kesihatan.

Walau bagaimanapun, tidak semua makanan tambahan bawang putih sama.. Kebanyakan kaedah pemprosesan bawang putih yang digunakan hari ini, termasuk serbuk bawang putih yang dihancurkan, kapsul minyak bawang putih dan sebagainya, mengurangkan atau menghapuskan kandungan allicin. Allicin adalah komponen utama aktif bawang putih dan diperlukan untuk banyak manfaat bawang putih.

Allisin adalah sebatian yang berasal daripada bawang putih dan berfungsi untuk banyak tindakan yang berfaedah. Allisin tidak terdapat di dalam bawang putih biasa sebaliknya ia dihasilkan apabila bawang putih tersebut dipotong halus atau dihancurkan. Bawang putih secara tradisinya digunakan untuk melegakan batuk, selsema dan membantu peredaran darah yang baik.


Kelebihan yang terdapat pada Garlic Complex keluaran Shaklee ialah Galic Complex diperbuat daripada bawang putih jenis premium yang ditanam secara organik di California, USA diwaktu musim panas dan bebas 100% daripada penggunaan racun perosak.

Pembuatan supplement Garlic Complex dilakukan pada terkawal iaitu pada suhu bilik tanpa haba semata-mata untuk mengekalkan pengaktifan Allicin pada tahap 100%. ( tidak semua garlic yang dijual di pasaran mempunyai Allicin aktif. Allicin merupakan sebatian organosulfur yang terkandung dalam bawang putih yang mempunyai kelebihan sebagai antibakteria dan anti kulat, dan mempunyai sifat penyembuh.)
Kegunaan Allicin Pada Bawang Putih Untuk Kesihatan Manusia

# Mengurangkan pemendapan atesklerosis dan lemak
# Menormalkan keseimbangan lipoprotein
# Menurunkan tekanan darah
# Mempunyai anti-darah beku dan anti-ativiti radang
# Berfungsi sebagai anti-oksidan
# Bersifat antibiotik dan antibakteria semulajadi
# Membantu merawat jangkitan kulit seperti penyakit kaki makan air
# Membantu merawat asthma








 
*  Setiap tablet Garlic Shaklee mengandungi 500mg bawang putih. 
 *  Kod Produk 10127 (60 pil)
 *  RM 47.50 (Semenanjung)   RM 50.00 (Sabah/Sarawak) 
.* Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet  
     tambahan.

Berminat  boleh hubungi saya :
Dapatkan dengan Harga Istimewa :
Wanie  SID 883691
*Call/SMS | WhatsApp 013-9737229
*Live chat di http://www.facebook.com/wanie.Shaklee

Testimoni 1
  Pengakuan pengguna Garlic Complex Shaklee tentang kesakitan bengkak gusinya hilang dan bengkak surut serta tidak sakit lagi setelah mengambil 1 biji Garlic pagi dan malam.

Testimoni 2
Pengakuan pengguna Garlic Complex Shaklee ini beliau telah mengalami kegatalan seluruh badan. Setelah mencuba pelbagai cara termasuk mencari penawar, menggunakan ubat gatal dan mandi dengan sabun dettol setiap hari hari, kegatalan masih tidak hilang sehinggalah beliau mencuba Garlic Shaklee. Sememangnya Garlic Complex Shaklee memang TERBAIK berperanan sebagai antikulat dan antibodi.


2 comments:

  1. bawang putih memang bagus..tapi klu nak amalkan makan mentah2 atau bykkn dlm masakkan mmg x lah..pada yg nak khasiat bawang putih tp xleh telan mentah2..boleh try supplement Garlic Complex. Ayah sy mkn hampir sebulan..tekanan drah tinggi turun 125 drpd 170. Sebelum ni hari2 telan ubat hospital. Skrg selang 2 hari bru amik. Semoga dpt mmbantu :)

    Mari la singgah di blog saya dan baca pos http://oh-kiji.blogspot.com/2014/11/khasiat-dan-manfaat-bawang-putih.html hasil dari tulisan saya ini.

    Semoga ianya bermanfaat juga kepada pembaca mommy afnan :-D

    ReplyDelete
  2. terima kasih atas perkongsian testimoni ayah tuan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...