Saturday 8 November 2014

Nyahkan Kolestrol Dalam Badan Anda Secara Semulajadi

Assalamualaikum w.b.t dan Salam sejahtera buat pengunjung blog Mommy Afnan, jumpa lagi dalam pengisian yang baru. Saya nak perkenalkan Produk terbaru Shaklee  2014 iaitu Phytocol. baru je diperkenalkan dah mendapat sambutan hebat. Kenapa ye?
Kerana Phytocol ni adalah produk terbaik mengatasi masalah kolestrol tinggi di kalangan rakyat Malaysia. Kolestrol yang tinggi boleh menyebabkan serangan jantung..penyakit yang menyebabkan kematian yang No.1 tertinggi di Malaysia.


Apakah Sebabnya Kolestrol Meningkat Dalam Badan kita?

Ada banyak hal yang menjadi penyebab atau timbulnya kolesterol tinggi dalam darah. Penyebab utama meningkatnya kadar kolesterol adalah disebabkan oleh makanan yang banyak mengandung lemak, seperti mentega, fast food,Maksima pengambilan kolesterol sehari untuk orang sihat ialah 300 mg, tp kita ambik berapa mg setiap hari iaitu sarapan pagi, makan tengahari dan makan malam kali 365 hari kali berapa tahun umur kita…terlebih-lebih memangla bahaya kan.

Gaya hidup yang tidak sihat dan seimbang dan kebiasaan buruk yang menjadi rutin sehari-hari.contohnya merokok, kurang bersenam, kurang bersenam menyumbang kepada peningkatan kolestrol.

Selain itu faktor keturunan juga memainkan peranan, apabila ada keluarga yang berkolesterol tinggi, maka besar kemungkinannya anak memiliki bakat unutk mempunyai kolesterol yang tinggi, risiko adanya suatu gangguan kesihatan biasa 6 kali lebih besar menimpa anak dibanding orang tua.

Salah satu faktor lagi ialah usia. Setelah usia 20, kolesterol cenderung meningkat. Buat kaum hawa, kolesterol akan mudah naik setelah umur 50 tahun dan pada wanita, kolesterol akan mudah untuk naik setelah menopause.

 Apa itu Phytocol-ST Shaklee?

Phytocol adalah pilihan semulajadi terbaik dengan 2000 mg fitosterol setiap hari dan disarankan 100% Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).Untuk memperolehi 2000mg Fitosterol, kita kena makan 200 biji lobak merah, 70 keping roti gandum dan 425 biji tomato setiap hari…memang mustahil untuk kitakan..

Phytocol Shaklee dirumus secara klinikal dengan bahan-bahan terpilih untuk membantu menghalang penyerapan kolestrol di dalam tubuh
Fitosterol dirujuk sebagai sterol dan stanol tubuhan yang ditemui dalam membrane sel tumbuh-tumbuhan. Ia juga boleh ditemui dalam kuantiti yang kecil dalam pelbagai tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin.Ia menyerupai kolestrol dalam badan dan apabila kolestrol ni berjumpa dia akan bersaing untuk menyerap ke dalam sistem penghadaman badan.

Sterols dan stenols ni akan menghalang kolestrol jahat (LDL kolestrol) dan akan merendahkan kolestrol jahat yang masuk ke dalam salur darah manusia yang boleh menyumbatkan salur darah.
Sterol dan stenoil yang ada dalam makanan seharian kita seperti makan 200 batang lobak merah atau 70 keping roti gandum atau 425 biji tomato  setiap hari.




Apa Keistimewaan Phytocol Shaklee ?

•dirumuskan khas daripada sayur-sayuran, buah-buahan, tumbuhan, dan bijirin yang kaya dengan fitosterol asli yang aktif
•Fitosterol tumbuhan telah terbukti secara klinikal mampu mengurangkan paras kolesterol dalam lebih 80 kajian
•Membekalkan 2,000 mg fitosterol tumbuhan setiap hari.
•Membekalkan 100% nilai fitosterol harian sepertimana disyorkan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).
•tiada bahan pengawet, perasa tiruan dan pemanis tiruan. Ianya bebas Gluten

Bagaimana Phytocol Shaklee berfungsi?

Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam Usus.
Ini bermaksud apabila kita mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh kita dan semakin tinggi untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL kita. Lihat gambarajah di bawah.

Phytocol-ST Shaklee dapat membantu mengawal paras kolesterol dalam tubuh. Oleh yang demikian, ia disarankah kepada sesiapa sahaja yang ingin menjaga kesihatan mereka

Bagaimana Cara Mengambil Phytocol-ST?

Disarankan untuk mengambilnya 30 minit sebelum makan makanan berlemak dan ambil dua tablet dua kali sehari seperti yang disyorkan untuk hasil yang terbaik.

Bertindak hari ini secara semula jadi dengan Shaklee Phytocol-ST. Jom order Phytocol-ST..!!

Anda boleh lihat testimoni di bawah :



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...