Thursday 6 November 2014

BERSALIN SECARA CAESAR PUN BOLEH MENYUSU



Ceaser tidak menghalang untuk menjayakan penyusuan susuibu  

Pengakuan seorang ibu pengamal Vitamin Shaklee

“Saya melalui ceaserean dengan dua anak lelaki saya. Seorang kerana pra matang, dan seorang kerana komplikasi tekanan rahim. Namun syukur mereka berjaya menyusu susuibu melebihi 2 tahun setiap seorang.
Anak sulung kami lahir tak cukup bulan. Alhamdulillah, walau begitu berat dan pembesarannya tidak menunjukkan seperti bayi tak cukup bulan. Doktor kata ia cukup vitamin dan zat.
Sejak dari mengandung saya dah amalkan vitamin2 Shaklee dan saya amalkan sehingga dalam pantang, penyusuan malah hingga kini.
Namun syukurnya berkat istiqamah amalkan vitamin, luka ceaser memang cepat beransur baik. Ditambah saya rasa berbaloi beli bila anak membesar dengan baik sekali. Syukur. ALLAH tahu niat kita, menjaga kesihatan dan ingin menyusukan anak, diberinya kemudahan. Alhamdulillah”.

Oleh itu bagi ibu yang sudah atau bakal melahirkan secara ceaser, jangan risau...anda memang boleh menjayakan penyusuan untuk anak anda sehingga umur 2 tahun dan seeloknya amalkan pengambilan vitamin sejak mengandung agar badan kita sihat, sentiasa cukup nutris serta membantu memulihkan badan semasa pantang dan mampu menyusukan anak dengan baik sekali.

Set Penyusuan Shaklee lengkap

✔ESP : Berfungsi agar sel cepat tumbuh dan jahitan tempat luka itu cepat baik. Paling menarik sebab berat badan dua2 anak naik mininum sekilo dan maksimum 2 kilo sebulan sehingga 6 bulan pertama.
✔Zinc : terbaik mengantikan kelebihan pada ikan haruan, sebab nak dapatkan ikan haruan tiap2 hari memang susah, maka digantikan dengan zinc. Memang cepat pulihkan luka jahitan.
✔Multivitamin/Vitalea : untuk memastika ibu cukup sihat dan membantu pembesaran anak termasuk  pre matured baby
✔B Complex : Ia untuk mengurangkan risiko meroyan.
✔Vitamin C : Bagus untuk antibodi dan ia sangat perlu untuk proses cepat baik luka.
✔Ostematrik : Ia untuk mengelakkan risiko osteoporosis.
✔Alfalfa : Sebagai milkbooster kerana alfalfa menggalakkan atau mempercepatkan susuibu dihasilkan.


Jom kita lihat testimoni ibu2 menyusu :





Lagi Testimoni Set Penyusuan Shaklee

Sekiranya anda berminat ingin mendapatkan SET MENYUSU SHAKLEE / SET BERPANTANG  / SET BERSALIN SHAKLEE atau mana2 produk Shaklee bolehla hubungi saya :

Mommy Afnan memberikan harga ISTIMEWA untuk anda..!!

SMS/WhatsApp: 0139737229 (Wanie) ID Shaklee : 883691


Boleh link ke Facebook :  Vitashop Wanie saya untuk menghubungi saya secara terus.

LIKE Fanpage saya : Mommy Afnan untuk mendapat info produk dan tips keibubapaan

Call/ Wsap/Sms : 013 9737229 (Wanie)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...