Thursday 13 November 2014

Masalah Rambut Gugur?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat semua pengunjung Blog Mommy Afnan..pengisian kali ini berkenaan penjagaan rambut. Ramai di kalangan kita mengalami masalah rambut terutama keguguran rambut yang banyak setiap hari , mari kita lihat punca kepada masalah rambut terutama keguguran rambut :

 
Bahan kimia dalam produk rambut
Kebanyakan syampu di pasaran terhasil dari bahan kimia merbahaya yang merosakkan rambut. Macam-macam iklan yang kononnya nak luruskan lambut, lebatkan rambut, atasi rambut gugur dan produk ini dijual dengan harga yang murah. Hakikatnya, produk-produk ini mengandungi bahan kimia yang akan membuatkan rambut kita semakin rosak.

Untuk memastikan rambut yang sihat, pemakanan yang seimbang adalah perlu. Makanan untuk rambut yang sihat adalah makanan yang kaya dengan protein, Vitamin B Complex, Zink dan Vitamin C. Dan jika mengamalkan supplemen, pengambilan vitamin-vitamin ini dan multivitamin akan membantu menghasilkan rambut yang sihat. Namun, pengambilan vitamin haruslah konsisten selama sekurang kurangnya 90 hari kerana sel dalam tubuh hidup antara 90 hingga 120 hari. Maka perlu masa untuk sel menerima dan menyerap dengan baik semua vitamin yang kita ambil.


Ini adalah Set Penjagaan Rambut yang dicadangkan untuk anda iaitu ESP, Zinc, Vitalea (Multivitamin)dan Syampoo Shaklee yang bahan kandungan organik, iaitu Revitalizing Syampoo.
 
Untuk mendapat kesan yang kebaikan yang optimum, anda perlu dapatkan satu set vitamin ini. Tapi jika anda ada kekangan bajet boleh dapatkan set bajet yang mengandungi Zinc dan ESP.
 
Testimoni saya sendiri :

Saya memang mengalami masalah keguguran rambut sejak dulu, saya juga telah mencuba pelbagai jenis shampoo namun masalah masih sama.. namun bila saya mengambil Vitalea, Esp dan menggunakan Shampoo Pro Sante Shaklee memang saya rasa kelainan..Saya memang jadi jatuh cinta pada Syampoo Pro Sante ,kandungannya agak pekat, tanpa pewarna, jadi  tak perlu tuang banyak-banyak untuk cuci rambut. Selepas cuci, kulit kepala rasa bersih dan kering, kepala rasa ringan sangat. Tak seperti shampoo biasa,  Lepas bilas dengan air, kepala masih rasa licin, macam ada jer benda melekat atas kulit kepala tu.
Dan yang paling best, dengan menggunakan shampoo Shaklee, kita tak perlu cuci rambut hari-hari. Hari kedua dan ketiga pun masih rasa bersih. So, berbaloi la.. Memang best sejak itu memang saya sentiasa menggunakan Syampoo ni aje.saya tak kisah kalau harga agak mahal sedikit drp shampoo dipasaran tapi saya puas hati lagipun tak perlu guna hari-hari,
Sekarang bukan sahaja saya tak keguguran rambut lagi malah masalah kulit kepala gatal-gatal pun tak ada lagi.

Jom dapatkan Set ini dengan harga yang Istimewa :

SMS/WhatsApp: 0139737229 (Wanie) ID Shaklee : 883691

Boleh link ke Facebook saya untuk menghubungi saya secara terus Vitashop Wanie 

LIKE Fanpage saya : Mommy Afnan untuk mendapat info produk dan tips keibubapaan

Jom kita tengok apakata pengguna lain :











No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...