Tuesday 20 September 2016

ISTERI YANG DIIDAM OLEH SUAMI

Assalamualaikum..hari ini saya nak berkongsi info tentang topik rumahtangga. Bagi yang sudah bergelar isteri bolehlah jadikan ia sebagai pedoman..termasukla saya juga.. :)

Wanita berparas cantik dan memiliki tubuh menawan tidaklah selalu menjadi jenis isteri idaman para lelaki. Sebenarnya banyak faktor lain mulai dari sifat hingga kehidupan kebiasaan harian yang membuatkan lelaki tertarik. Berikut adalah enam jenis isteri yang menjadi idaman suami.

1. Penurut
Kebanyakan suami ingin memiliki seorang isteri yang selalu patuh. Mereka ingin agar semua pendapatnya didengar, kecuali jika perkataannya menyuruh isteri untuk berlaku buruk. Tetapi dalam hal tersebut, lelaki inginkan agar isteri menolak jujur perkataan itu dengan baik dan memberi penjelasan yang masuk akal.

2. Berterima kasih dan sering memuji
Ucapan ‘terima kasih’ serta pujian atas apa yang telah dilakukannya untuk Anda, dapat membuatkan dirinya merasa bahagia serta dihargai. Ada kalanya suami mengorbankan waktu, tenaga dan wang untuk membuat isterinya merasa senang atau paling tidak, rasa aman. Di saat itulah, Anda ‘wajib’ menunjukkan rasa terima kasih dan berikan penghargaan padanya.

3. Berperanan sebagai sahabat
Selain sebagai pendamping hidup, suami ingin isterinya juga berperanan sebagai teman. Dalam peranannya itu, suami inginkan agar isteri menjadi tempat berkongsi kegembiraan-kesedihan, memberikan saranan, dan memiliki minat yang sama. Pada kenyataannya, tidak banyak isteri yang menyedari hal ini. Bila ini terjadi, nukannya tak mungkin jika suami Anda lebih intim ketika bersama teman-temannya dibanding ketika bersama dengan anda.

4. Membuatnya menjadi seseorang yang lebih baik
Di sebalik kejayaan seorang lelaki ada wanita yang hebat di belakangnya. Inilah yang diinginkan oleh ramai lelaki, wanita yang selalu menyokong dan mendorongnya untuk menjadi seorang individu yang lebih baik. Para suami ingin agar si isteri selalu ada di ‘belakangnya’ ketika sedang berada dalam masa sulit dan mendorongnya untuk mampu mengatasi hal tersebut.

5. Pandai mengalas tugas rumah tangga
Para suami juga mahukan isteri yang mahir menjaga anak, akan membuat diri mereka merasa aman ketika berada di luar rumah. Selain itu, para suami juga menginginkan isteri yang pandai mengalasr tugas rumah tangga, mulai dari masalah kebersihan hingga makanan.

6. Bijak mengurus wang
Hal tersebut sangatlah membantu mereka dalam mengelola anggaran wang secara efektif. Selain itu, lelaki juga berfikir bahawa wanita memiliki kemampuan mengurus wang dari lelaki.

Nak tahu pasal Set hamil Shaklee? klik disini


Sekiranya anda berminat ingin mendapatkan/ Set Hamil/ Set Bersalin/ Set Penyusuan Produk Shaklee /mana2 produk Shaklee bolehla hubungi saya :

Mommy Afnan memberikan harga ISTIMEWA untuk anda..!!

SMS/WhatsApp: 0139737229 (Wanie) ID Shaklee : 883691


Boleh link ke Facebook :  Vitashop Wanie saya untuk menghubungi saya secara terus.

LIKE Fanpage saya : Mommy Afnan untuk mendapat info produk dan tips keibubapaan

Call/ Wsap/Sms : 013 9737229 (Wanie)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...