Thursday 15 September 2016

HILANGKAN JERAGAT DENGAN VITAMIN SHAKLEE

Jeragat atau dikenali hyperpigmentation  ialah masalah kulit yang sangat biasa di kalangan penduduk Asia yang akan menyebabkan keadaan kulit bertompok coklat atau hitam di muka. Ia mungkin akan kelihatan pada pipi, dahi, dagu dan juga disekitar hidung. Jeragat boleh dipudarkan atau dikurangkan, tetapi tidak boleh dipulihkan

Kenapa jeragat boleh terjadi?

1. Kerap berada di bawah cahaya matahari terik (UV matahari)
2. Ketidakseimbangan hormon disebabkan mengandung/menopaus ataupun ambil pil perancang
3. Penggunaan makeup, kosmetik atau rawatan kulit yang tidak sesuai
4. Faktor keturunan. “Faktor keturunan biasanya disebabkan oleh hiper cheratosis iaitu sel dalam liang yang menghasilkan lebih banyak sel berbanding biasa”
5. Stres atau tidak cukup tidur.

Cara Mengatasi Masalah Jeragat Dengan Vitamin Shaklee

1. Menstabilkan kesimbangan hormon badan manusia.

Untuk hilangkan jeragat, GLA Complex akan mengawal paras hormon Estrogen & Testosteron. Ia mengandungi mengandungi 2x ganda lebih GLA berbanding produk lain dipasaran.
Bila hormon stabil, masalah jerawat yang jadi punca utama jeragat akan dapat diatasi. Bukan itu saja, malah GLA Complex juga berfungsi untuk pulihkan bintik penuaan/ jeragat .
Lebih menguntungkan GLA complex dapat melambatkan menopaus dan melegakan simpton menopaus . Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, memberi tona kulit yang sekata dan justeru kulit tampak lebih muda.
Jika anda sering stress maka dicadangkan mengambil B complex penting untuk kestabilan hormon. Secara tidak langsung mengurangkan stres yang menyebabkan terjadinya muka berjerawat dan jeragat.
Lebih info tentang GLA Complex (klik)

2. Meningkatkan keremajaan kulit dan kelembapan kulit agar sukar terjadinya jeragat.


Vitamin sangat membantu memberi kelembapan kulit seterusnya mengelakkan terjadinya jeragat
Vitamin C ianya penting untuk pembentukan kolagen. Pengambilan vitamin C secara konsisten membantu anda dapatkan kulit yang tampak lebih cerah sekata,melambatkan proses penuaan, menyekat pembentukkan pigmentasi(jeragat) seterusnya ia membantu mengurangkan kejadian jeragat.

Jika anda bukannya dari seorang yang berkulit berminyak maka vitamin E ini sangat2 la sesuai untuk dimiliki kerana Vitamin E dikenali sebagai vitamin awet muda sebab ianya dapat membantu keseimbangan hormon dan dapat mengawal kadar minyak dalam liang kulit. Walaupun vitamin e juga sesuai dengan kulit berminyak, anda perlu bersabar dengan hasilnya kerana ia akan mengeluarkan banyak jerawat sebelum kulit anda berminyak anda stabil.

Carotomax(Vitamin A) pula vitamin yang mempunyai antioksida yang tinggi yang dapat menghalang pembentukan jeragat. Dan juga ia dapat meredakan penyakit kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit gugur, jerawat dan akne.


Oleh itu, anda boleh mencuba Set basic Kecantikan untuk kulit iaitu Vitamin B,Vitamin C dan Vitamin E. Klik utk lebih info Set Kecantikan Shaklee

3. Pengambilan protien membantu hasilkan sel baru mengantikan sel kulit mati.

ESP (energing soy protien) pula sangat penting dalam penghasilan sel baru dan secara langsung mengurangkan kesan kulit mati dan kekerapan kejadian jeragat. Tompokan hitam pada kulit akibat jerawat sukar dihilangkan. Insyaallah dengan kecukupan kandungan protein dalam badan, dapatlah sel-sel baru dihasilkan sebelum kesan jeragat baru terjadi.

kejayaan menghilangkan jeragat/pigmentasi atau tompok hitam pada wajah dengan vitamin shaklee sukar untuk ditidakkan lagi, tanpa keraguan dengan bahan penggunaan bahan semulajadi sudah tentu memperolehi kulit yang menjadi idaman setiap wanita, Kejayaan ini bergantung dengan tubuh badan seseorang, mungkin ada sebulan dan malah 4…5 bulan, ianya tidak sama. Dengan harga yang berbaloi anda pasti akan berpuashati.

Lebih Info tentang ESP (klik)
Untuk lihat lebih banyak testimoni klik di sini

Hubungi saya Mommy Afnan untuk harga Terbaik untuk anda..!

SMS/WhatsApp: 0139737229 (Wanie) ID Shaklee : 883691


Boleh link ke Facebook :  Vitashop Wanie saya untuk menghubungi saya secara terus.

LIKE Fanpage saya : Mommy Afnan untuk mendapat info produk dan tips keibubapaan

Call/ Wsap/Sms : 013 9737229 (Wanie)
Antara testimoni lain yang berjaya mengatasi jeragat dengan Vitamin Shaklee










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...