Tuesday 5 February 2013

ANDA SIHAT BAYI PUN SIHAT


Anda hamil? Alhamdulillah & tahniah! Sesungguhnya tidak semua wanita bergelar isteri berpeluang untuk hamil dan melahirkan.
 Ibu-ibu hamil perlu mengamalkan pemakanan diet yang sihat dan seimbang merangkumi piramid makanan bagi memenuhi keperluan zat dan nutrien buat diri sendiri serta untuk disalurkan kepada janin yang dikandung.
Oleh itu, pengambilan supplement adalah penting bagi menampung sebarang kekurangan yang tidak dapat diperolehi daripada pemakanan harian semata-mata. Ini adalah kerana kegagalan berbuat demikian boleh membawa kemudaratan kepada diri anda sendiri kerana segala zat dan nutrien di dalam badan anda akan diserap oleh bayi yang sedang membesar bagi tujuan tumbesaran yang sihat dan sempurna.

Shaklee menawarkan set kehamilan yang lengkap bagi memenuhi keperluan anda bermula seawal trimester pertama kehamilan. Jom kita lihat, apakah supplement-supplement yang terdapat di dalam set ini:


Vitalea with Iron Formula
Istimewanya Vitalea Shaklee adalah ianya dilengkapi formula zat besi yang dapat membantu menangani masalah bacaan HB rendah yang selalu berlaku di kalangan ibu-ibu hamil. Selain itu, Vitalea juga turut dilengkapi dengan 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buahan, 12 vitamin serta 7 mineral sebagaimana disarankan oleh RDA.

B Complex:
Mengandungi 8 komponen penting Vitamin B termasuk 100% biotin dan asid folik. Asid folik sangat diperlukan wanita hamil khususnya di peringkat awal kehamilan bagi mengelakkan masalah spina bifida ke atas bayi yang dikandung. Ibu hamil yang mengamalkan B Complex Shaklee tidak perlu mengambil pil asid folik berasingan.
Di samping itu, pengambilan B Complex ini juga dapat membekalkan tenaga, mengelakkan keletihan ketika hamil, mencegah masalah anemia kerana B Complex membantu dalam pembentukan sel darah merah yang sihat dan bertindak sebagai agen penenang (stress buster) yang baik.


Vitamin C
Sangat diperlukan bagi meningkatkan sistem imuniti dan mengurangkan kecenderungan untuk jatuh sakit ketika hamil. Vitamin C yang berfungsi sebagai perangsang penghasilan kolagen juga mampu mencantikkan kulit dan secara tidak langsung mengurangkan masalah rekahan kulit (stretch mark).

Ostematrix
 Kalsium Shaklee dikenali sebagai Ostematrix. Apabila anda hamil, keperluan kalsium anda meningkat kerana kalsium diperlukan untuk menyokong tumbesaran tulang dan gigi bayi. Selain itu, kalsium juga diperlukan bagi kesihatan jantung, saraf dan otot yang sihat.
Sekiranya anda tidak menerima kalsium yang secukupnya di dalam diet harian anda, bayi anda akan menyerap keperluan kalsiumnya daripada tulang dan gigi anda. Perkara ini akan mengakibatkan anda terdedah kepada masalah seperti sakit gigi, sakit pinggang, sakit belakang serta kaki cramp khususnya di waktu malam. Pengambilan ostematrix juga dapat mengatasi masalah sembelit di waktu hamil.

ESP
ESP merupakan minuman berasaskan soya yang sangat kaya dengan sumber protein serta kalsium. Protein sangat diperlukan badan bagi pembentukan sel-sel baru bagi menggantikan sel-sel yang telah rosak mahupun mati. Pengambilan protein yang secukupnya adalah penting bagi memastikan perkembangan janin yang sihat dan sempurna. Di samping itu, pengambilan ESP yang konsisten di sepanjang kehamilan, akan membuatkan anda merasa lebih bertenaga.

OmegaGuard
Membekalkan keperluan DHA yang baik untuk perkembangan otak, mata dan sistem saraf pusat bayi. OmegaGuard sesuai untuk diambil oleh wanita hamil bermula dari usia kandungan 4 bulan ke atas.


Jom kita tengok pula apa kata ibu-ibu hamil yang telah merasakan perbezaan ketika mengamalkan supplement Shaklee di sepanjang tempoh kehamilan mereka:

Berminat nak dapatkan Supplement Mengandung ini?? Boleh hubungi saya :
FB : Wanie Yusoff
FP : Mommy Afnan
Tel : 013-9737229
Sebagai pengunjung blog ini anda berhak mendapat harga DISKAUN dari saya. TQ

Disclaimer
* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent diseases  
* Testimoni ini adalah daripada pengalaman pengguna sendiri dan hasil setiap pengguna mungkin berbeza.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...