Monday 10 September 2012

KEISTIMEWAAN VIT C SHAKLEE

Assalamualaikum semua...
Hari ini saya nk berkongsi ttg ke istemewaan Vitamin C Shaklee..
Sebenarnya Vitamin C adalah supplement kesukaan saya...kerana terus terang saya katakan sebelum saya mengenali shaklee...saya selalu mengalami masalah selsema...terutama pada waktu pagi pasti selepas bangun tidur saya akan tidak selesa kerana hidup berair/ selesema mungkin kerana saya alah pada ubat nyamuk...
tapi setelah saya megamalkan Vitamin C Shaklee sebiji setiap pagi masalah itu tidak lagi menganggu saya alhamdulillah...saya rasa selesa sekarang..


Jom kita tengok apa yang best sangat tentang Vit C Shaklee ni berbanding dengan Vit C jenama lain.
1. Sustained Release
Tidak seperti kebanyakkan Vit C lain yang terdapat di pasaran, Vit C Shaklee adalah dalam bentuk Sustained Release. Dalam erti kata lain, zat Vit C tersebut akan dilepaskan secara perlahan-lahan bagi memenuhi keperluan semasa badan. Ini adalah kerana Vit C mudah terhapus jadi melalui teknologi Sustained Release ini, badan kita akan sentiasa mendapat bekalan Vit C yang mencukupi.
2. 1 tablet = 7 biji setengah oren
Istimewanya Vit C Shaklee ini adalah kerana 1 biji adalah bersamaan dengan 7 biji setengah oren. Cuba bayangkan, adakah anda mampu memakan 7 biji setengah oren setiap hari bagi menikmati keperluan Vit C harian anda? Saya kurang pasti dengan anda semua tapi bagi diri saya sendiri, agak mustahil untuk memastikan saya mampu memakan 7 biji setengah oren setiap hari.
3. Mengandungi bioflavonoid
Vit C Shaklee mengandungi bioflavonoid bagi membantu penyerapan nutrien Vit C dengan lebih baik. Jadi badan kita mendapat khasiat Vit C pada kadar yang lebih optimum.


 
ANTARA KEBAIKAN VITAMIN C

1. Meningkatkan tahap imuniti badan

Vit C adalah penting kepada badan kita kerana ianya dapat mempertingkatkan tahap imuniti badan agar kita tidak mudah jatuh sakit. Selain itu, Vit C juga dapat mengelakkan masalah gusi berdarah dan mempercepatkan penyembuhan luka. Kerana itu jugalah ibu-ibu yang baru melahirkan sangat digalakkan untuk memakan oren semasa di dalam pantang bagi memastikan luka bersalin cepat sembuh.
2. Antioksidan
Vit C turut memainkan peranan penting sebagai agen anti-oksidan bagi menghalang radikal-radikal bebas yang banyak terdapat di sekeliling kita sekaligus mencegah kerosakan sel-sel badan.

3. Untuk kecantikan kulit
Salah satu fungsi Vit C yang terkenal adalah sebagai rumusan penggalak penghasilan kolagen iaitu bahan protein yang mengikat sel-sel badan kita. Kekurangan kolagen akan menyebabkan munculnya tanda-tanda penuaan dan garis-garis halus. Selain itu, pengambilan Vit C secara konsisten akan membuatkan kulit anda menjadi lebih muda, cerah dan berseri. 

4. Mencegah masalah hypertensi dan kardiovaskular
Vitamin C penting untuk mengawal tahap nitrik osida iaitu bahan kimia semulajadi yang membantu dalam mencegah pengerasan saluran darah oleh itu membantu mencegah penyakit darah tinggi, sakit jantung, angin ahmar (stroke) dan sebagainya.

Jom kita baca apa pula kata pengguna tentang kehebatan Vit C Shaklee ini:



Untuk maklumat lanjut boleh hubungi saya di FB/ page saya Mommy Afnan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...